Subject: FW: soojuse kompenseerimine Sompa, Kukruse ja Oru linnaosade elanikele
From: "Kristi Lahesoo" <[email-masked]>
To: "Kadi Kallas" <[email-masked]>
Date: Thu, 15 Feb 2024 15:48:01 +0200

From: Kristi Lahesoo
Sent: Thursday, February 15, 2024 3:19 PM
To: [email-masked]' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Evelin Lopman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: soojuse kompenseerimine Sompa, Kukruse ja Oru linnaosade
elanikele

Tere
Justiitsministeerium edastas õiguskantslerile avalduse selle kohta, et
Kohtla-Järve linn ja soojusettevõtja ei täida Kohtla-Järve Linnavolikogu
18.12.2013  <https://www.riigiteataja.ee/akt/428122013005> määrust nr 12
„Kohtla-Järve linna Sompa, Kukruse ja Oru linnaosade soojuse doteerimise
kord“(määrus). Määrus paneb soojusettevõtjale kohustuse esitada arved
määruses ette nähtud hinnaga (määruse § 3 lg 2 p 2 ja lg 3 - 55,22 eurot
MWh). Määrus annab Sompa, Kukruse ja Oru linnaosade elanikele õiguse
soojusenergiale määruses sätestatud hinnaga. Konkurentsiameti
kooskõlastatud hinnad Sompa, Kukruse ja Oru piirkonnas on vahemikus
86,95-96,06 eurot MWh. Võrreldes määruses sätestatuga on vahe märgatav.
Ehkki määrus on kehtiv, ei ole avalduses toodud teabe järgi määrust
aastaid täidetud ning ka 2024. aasta eelarves pole raha dotatsiooni
maksmiseks planeeritud.
Soovime teavet:
1.	kas ja millal määrust viimati täideti ehk millal Sompa, Kukruse ja
Oru linnaosade elanikele madalama hinnaga arveid esitati ja
soojusettevõtjatele hinnavahe doteeriti?
2.	mis ajast alates määrust enam ei täidetud ja miks?
3.	miks ei ole kehtiva volikogu määrusega linnale võetud kohustusega
eelarves arvestatud?
4.	kui määrust pole mingil põhjusel võimalik täita, miks seda pole
kehtetuks tunnistatud?
5.	kas mõni inimene või inimesed on pöördunud õigusvastaselt
rakendamata jäetud madalama soojusenergia hinna tõttu hüvitise saamiseks
linnavalitsuse poole ning kuidas linn on neile vastanud? Kas ja millises
ulatuses on linnal kavas maksta elanikele saamata jäänud soojusenergia
hinna toetuse heastamiseks hüvitist?
Vastavalt halduskohtumenetluse seadustiku § 46 lõike 4 esimesele lausele
võib hüvitamiskaebuse või heastamiskaebuse esitada kolme aasta jooksul
arvates päevast, kui kaebaja sai teada või pidi teada saama kahjust ja
selle põhjustanud isikust või haldusakti või toimingu tagajärgedest, mille
kõrvaldamist ta nõuab.
Palun vastust hiljemalt 23.02.2024. Kui selleks tähtpäevaks pole siiski
võimalik vastata, palun andke teada, mis ajaks on Teil võimalik vastata.

Lugupidamisega
Kristi Lahesoo
Õiguskantsleri Kantselei ettevõtluskeskkonna osakonna vanemnõunik